Únik informací o GTA 6 odhaluje kontroverzní změny oproti RDR2 a GTA 5
Novinka v GTA 6 nám může odhalit potenciálně spornou změnu oproti Red Dead Redemption 2, GTA 5 a předchozím hrám od Rockstar Games. Zejména v přípravě na vydání Read Dead Redemption 2 zdůraznilo studio ručně vytvořený svět westernu.
Stalo se tak po vytvoření procedurálního světa a jeho vyřazení ve prospěch zcela ručně vytvořeného světa, který neměl v herní historii obdoby. Zdá se však, že s GTA 6 se tohle může vrátit zpět.
Ručně navržený herní svět z Red Dead Redemption 2 je působivým počinem, který je možný pouze díky neuvěřitelným zdrojům, které má studio Rockstar Games k dispozici. Vytvořit kompletně ručně celý herní svět s GTA 6 je však ještě těžší. Nejen, že se děje mnohem více prostředků a skriptování na pixel, ale úroveň chaosu, kterou mohou hráči způsobit v GTA ve srovnání s Red Dead Redemption, ještě více ztěžuje vývoj.
Za tímto účelem možná není překvapením, že GTA 6 je potenciálně nastaveno na využití nějaké procedurální generace, i když pravděpodobně bude minimálně využívána. Pro ty, kteří to nevědí, se procedurální generování stalo sporným tématem, přičemž mnozí dávají přednost ručně vyráběným světům před náhodnými generovanými světy. Byl to hlavní bod diskuse například v roce 2023, kdy vyšlo Starfield. V případě RPG Bethesda to byl negativní bod řeči.
Nezdá se, že by se GTA 6 blížilo této úrovni procedurálního generování, ale zní to, jako by do určité míry využívalo podobné technologie. Slovo o generování procedur vychází z profilu LinkedIn hlavního programátora enginu, který pracuje v Rockstar Games a GTA 6 od roku 2020.
„Věřím v úsilí o profilování výkonu a optimalizaci, posouvejte limity vykreslování a zpracování v reálném čase, abyste udrželi hladký výkon na různých platformách, včetně konzolí nové generace a PC,“ stojí v jeho profilu LinkedIn. „Podpořit integraci nových technologií a výzkumu do jádru enginu.
Co přesně a jak rozsáhlé bude „generování procedur pro objekty a herní prostředí“, se teprve uvidí. Ale upoutalo to pozornost fanoušků Grand Theft Auto a znepokojilo některé fanoušky, kteří se na hru těší.
V okamžiku zveřejnění se Rockstar Games nevyjádřili ke spekulacím, které profil LinkedIn vytvořil. Pokud se to změní, tak článek odpovídajícím způsobem aktualizujeme. Mezitím, pro více informací o GTA 6, včetně všech nejnovějších zpráv o GTA 6 – klikněte sem.
Autor: Lukáš Drahozal
Zdroj: reddit.com, gamerant.com, digitaltrends.com
Bla bla, bla bla, bla… Takhle přesně to zní, protože je to jako článek co napsal politik nebo tiskový mluvčí = informační hodnota je naprosto nulová.