Proč bude GTA 6 vydáno na konzole a PC hráči si musí počkat? Vývojář Rockstaru vysvětlil celý problém
Bývalý vývojář společnosti Rockstar objasnil některé důvody zpoždění portu připravované hry GTA 6 na PC nebo jiných her. Mnozí jsou nadšeni z potvrzení dostupnosti GTA 6 na konzolích XBox řady S/X a PlayStation 5 prostřednictvím samotného traileru, ale mnozí jsou stále zvědaví, kdy a zda vůbec bude hra vydána na PC. Hře, jejíž vývoj trval více než deset let a která se zapsala do historie díky traileru na YouTube, bude oficiální uvedení na herní konzole ještě nějakou dobu trvat.
Rockstar nejprve uvádí hry pro konzole a poté přichází na PC, což obvykle trvá několik měsíců až několik let. Mike York, vývojář hry, nyní vysvětlil důvody zpoždění PC portu. Vnesl také světlo do toho, proč se vývojáři hry Rockstar soustředí více na konzolové verze hry.
Při vysvětlování na svém kanálu na YouTube York Reacts hovoří o zpoždění PC portů a jako příklad uvádí GTA 6. Zdůrazňuje také, že je důležité upřednostnit vývoj konzolí před tím, než se pustí do portů pro PC.
Důvody zpoždění PC portu pro GTA 6:
Podle Yorka si vývojáři berou čas na optimalizaci konzolových verzí a soustředí se na platformy s vyššími prodeji, jako je Play Station apod. Dále, aby byl port pro PC co nejlepší, zahrnuje vylepšování a zdokonalování her na základě nových možností, které nabízí hardware PC. Různorodé hardwarové konfigurace ztěžují vývojářům zdokonalování jednotlivých chyb a vývoj trvá déle.
York jako příklad vysvětlil: „Většinou, zejména v minulosti, se nejvíce prodával PlayStation, takže vývojáři soustředí veškerou energii na to, aby port PlayStation a hra pro PlayStation fungovaly opravdu dobře.“ A dále: „Když jsem například pracoval na GTA 5, soustředili jsme se na PS3 a Xbox v té době, ale hlavně jsme tlačili na PS3, až do krajnosti.“
Po dokončení vývoje se proces testování stává rozsáhlým kvůli různým GPU a CPU. Omezené zdroje a pracovní síly na straně vývojářů vedly k upřednostňování konzolových verzí před PC porty. Tyto problémy se táhnou i nad vývojem PC portu GTA 6.
Video také uvádí příklady špatně přijatých PC portů, jako je Arkham Asylum. Dále dokonce žádá uživatele o trpělivost a pochopení složitosti vývoje PC portů.
Autor: Lukáš Drahozal
Zdroj: youtube.com, gamerant.com
Jo a mi co máme raději PC tak si hru užijeme stylem že nám kde jaký konzolák odspojleruje krok za krokem a vlastně mi hru zkazí tak jako jsme čekali na RDR2 když vyšlo na pc už jsem defakto hru viděl dohranou do konce z YouTube a když vyšla PC verze, online svět byl již plný hackerů kteří mi říkali jasně funkčními podvody (jdeš pozdě!, už máme všichni dohráno) ale klasika, nejprve vše pro bohatý a chudák to platí. PC rasismus u RS je normálka. Gta 6 na pc vyjde v roce 2030 když na ps v roce 2025. + to že nemají dlouhodobě zabezpečené servery proti podvodníkům. Nikdy již nebudu odnich hry kupovat.
Příběh GTA a jeho herní mechanismy neprochází mainstreamem, ty mentálně retardované hovádko. Spoilery bys musel aktivně vyhledávat a když se bavíš s „kde jakým konzolákem“ (chudák tvůj učitel češtiny), nemůže za to Rockstar. Navíc jsi lhář. Oba dobře víme, že si GTA6 koupíš.
Tak ty jsi dobrý mentál… Prej „pro bohatý“ Xbox series X a PS5 seženeš i někde za 9 tisíc. Tak jestli tohle je pro tebe dráhy tak snad máš aspoň na nájem a nebydlíš na ulici… A Rockstar fakt nemůže za to že jsi si to vyspoileroval.