Unikly požadavky na PlayStation 5 Pro Enhanced. Novým cílem je upscalované 4K při konstantních 60 FPS s ray tracingem

PlayStation 5 Pro
Zdroj: Sony

Po téměř kompletním seznamu specifikací PS5 Pro, který unikl na začátku tohoto měsíce, ukazují uniklé informace ověřené Tomem Hendersonem ze serveru Insider Gaming na konkrétní požadavky na hry, které mají získat označení „PS5 Pro Enhanced“, interně označované kódovým názvem „Trinity Enhanced“.

Ideální režim „Trinity Enhanced“ je popisován jako využití PSSR pro zvýšení rozlišení na 4K, dosažení konstantních 60 FPS a přidání nebo zvýšení ray tracingových efektů oproti standardní verzi PS5, která může, ale nemusí mít RT. Zatímco určité tituly pro systém PS5 jsou od základu vytvořeny pro RT, jako například Spider-Man 2, jiné se RT zcela vyhýbají a přitom se stále zaměřují na 30-60 FPS, jako například Final Fantasy XVI, takže zejména pro tyto hry se tento postup zdá být ideální.

Požadavky „Trinity Enhanced“ se však zdají být volnější než splnění všech tří výše uvedených cílů najednou. Místo toho splnění kteréhokoli z níže uvedených požadavků dá hře pro PlayStation 5 Pro příslušné označení Trinity Enhanced/PS5 Pro Enhanced.

Uniklé požadavky na systém PS5 Pro „Trinity Enhanced“

  • Zahrnutí „PlayStation 5 Pro Ray-tracing effects“ – Jinými slovy, jediným vylepšením některých titulů na PS5 Pro bude přidání ray-tracingových efektů do her, které běžely s určitými výkonnostními cíli (4K30 atd.), ale ještě neobsahovaly RT. To platí i pro hry, které již nějaký RT měly, ale v systému PS5 byly funkce, jako jsou RT odrazy, vypnuty nebo byla jejich kvalita snížena.
  • Zvýšená cílová snímková frekvence oproti standardní PS5, to znamená, že hry s 30 FPS na PS5 přejdou na 60, 60 na Variabilní nebo 120 atd. PS5 podporuje VRR od dubna 2022.
  • Zvýšení cílového rozlišení u her, které na systému PS5 běží s funkcí dynamického škálování rozlišení. Většina moderních konzolových her využívá určitý stupeň dynamického škálování rozlišení, zejména pokud cílí na rozlišení 4K nebo 60 FPS.
  • Zvýšení pevného rozlišení pro hry, které již na systému PS5 běží s pevným rozlišením. Toto vylepšení znamená změnu zámku 1080p na zámek 4K atd. Je to samozřejmé. Obě tato zvýšená cílová rozlišení lze splnit také pomocí exkluzivního zvýšení rozlišení PSSR v režimu Pro.

Použijme konkrétní hru pro PS5 jako příklad, abychom tyto požadavky PS5 Pro Enhanced prozkoumali podrobněji.

Hra Devil May Cry 5: Special Edition byla vydána pro systém PS5 s různými výkonnostními režimy. Jelikož se původně jednalo o hru pro PS4 uzamčenou na 60 FPS bez RT, bylo jedním ze základních vylepšení PlayStation 5/Special Edition ray tracing. Ray tracing bylo možné v DMC5:SE zapnout a zároveň se zaměřit na 30 FPS při rozlišení 4K nebo 60 FPS při 1080p. Hra však nabízela také možnost běhu při 120 FPS/120 Hz bez ray tracingu se zapnutým škálováním rozlišení.

Vzhledem k tomu, že čtyři stávající výkonnostní režimy hry DMC5:SE na současném hardwaru PS5 cílí buď na ray tracing, nebo na vysoké FPS, zdá se být zřejmé, že patch „Trinity Enhanced“ pro hru by umožnil obojí. Například zapnutí RT v režimu proměnlivého výkonu 120 Hz v DMC5:SE by podle všeho dokonale odpovídalo zavedenému ~4násobnému zvýšení výkonu RT v PlayStation 5 Pro, i když by se možná nepodařilo trvale dosáhnout 120 FPS.

Široce rozšířené spekulace z míst, jako je Digital Foundry, poukazují na to, že skutečné tituly nové generace, jako je Grand Theft Auto VI, nebudou schopny na konzoli běžet při 60 FPS. Pokud však záběry ze hry, které jsme již viděli, běží s těmito ray-traced efekty při 30 FPS na stávajícím hardwaru konzole, jako je tomu u DMC5:SE výše, když se zaměřuje na 4K, zdá se, že PS5 Pro může umožnit, aby tyto RT režimy dosáhly alespoň 60 FPS.

Na základní platformě PS5 a ve hrách pro PC je ray-tracing v reálném čase také neuvěřitelně náročný na CPU, nikoli pouze na GPU. Konzolové hry však mohou být optimalizovány na úrovni SoC a zdá se, že GPU PS5 Pro může být přizpůsobeno tak, aby kompenzovalo tato úzká místa CPU, která by jinak ray tracing v reálném čase na konzoli představoval.

Vzhledem k povaze těchto výkonnostních cílů „PS5 Pro Enhanced“ a stávajícím uniklým specifikacím je možná příliš brzy na to, abychom vyloučili 60 FPS pro hry na PS5 Pro.

Autor: Lukáš Drahozal

Zdroj: insider-gaming.com, theverge.com

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hodnocení: 1

Zatím nehodnoceno.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *