Mobilní hráči utrácejí více než ti počítačoví

Smartphone / Autor fotografie: Amarnath Radhakrishnan / Zdroj fotografie: Pixabay

Mobilní hraní zažívá v posledních letech rekordní expanzi s neustále se zvyšujícími výdaji hráčů. S pandemií hráči nikdy neutratili tolik za hry pro chytré telefony jako doposud. V tuhle chvíli se odhadovaná částka pro rok 2022 pohybuje v rámci 136 miliard dolarů.

Mobilní hraní již několik let zažívá exponenciální růst, a to jak z hlediska počtu hráčů, tak z hlediska výdajů. Pro představu, v roce 2019 hráči utratili za mobilní hry celkem ne méně než 60 miliard dolarů. Během vánočního období téhož roku bylo dosaženo vrcholu 210 milionů dolarů, což představovalo nárůst o 431 % ve srovnání s hodnotami zaznamenanými v roce 2018 ve stejnou dobu roku. Můžeme tedy vidět, že pandemie měla opravdu velký vliv na celou situaci, a potěšila nejednoho vývojáře mobilních her.

Nejnovější zpráva společnosti International Data Corporation ukazuje, že trh za poslední dva roky neustále roste. A to celé v důsledku pandemie.

Pro rok 2022 tak výzkumná firma odhaduje, že mobilní hraní by mělo přinést minimálně 136 miliard dolarů pro herní vývojáře. Celkově samotné hry pro Android a iOS představují celkově 61 % celosvětového trhu videoher. Dokonce během prvního čtvrtletí 2022 mobilní hráči utratili 1,6 miliardy dolarů týdně! Trhy s PC a konzolemi nezůstaly pozadu, ty zase vykazují zisky 42 miliard dolarů, respektive 40 miliard.


Nenechte si ujít:


IDC očekává skok v prodeji konzolí ve chvíli, kdy Microsoft a Sony vyřeší problémy s výrobou PS5 a Xbox Series X. Videoherní průmysl by měl v roce 2022 vykázat hodnotu okolo 222 miliard dolarů.

Lexy Sydow, vedoucí průzkumu trhu pro IDC pro stránku GamesBeats vysvětlila, proč mobilní trh zažívá boom. “Myslím, že Covid byl katalyzátorem, ale trendy byly na místě, takže se dá říct, že je to je tím, že Covid přivedl do herního světa více lidí,“ řekla.

Manažerka také dodává, že mobilní hraní zobrazuje větší rozmanitost profilů hráčů než na jiných médiích s významným podílem hráček a opravdu malých dětí. Navíc potvrzuje, že rostoucí síla chytrých telefonů pohání tuto přitažlivost pro mobilní hraní. Je třeba říci, že některé smartphony jako Asus ROG 5s a 5s Pro se ukazují jako skutečné kapesní konzole, které jsou navrženy a vyvinuty především pro mobilní hraní.

Autor: Adam Vilkus

Zdroj: gizchina.com

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.